This post is also available in:
BALIKÇI TEKNESİ
- İnternetten rastgele bulduğum bir balıkçı gemisini referans alarak birazda hayal gücümü katarak modellediğim gemi.
Dokular
- Kaplamalar yani dokular yine internetten bulduğum çeşitli malzeme resimleri üzerinde yapılan değişiklik ve kombinasyonlar ile elde edildi
- Üç tip doku kullanıldı.
- Ana görüntü
- Normal Map – modelde herhangi bir vertex eklemeden sanki girinti çıkıntı varmış gibi gösteren ışık haritasıdır
- Specular Map – modele ışık yansıdığında parlayacak alanları belirler
- Bump Map – bazı dokularda kullanılmıştır. Yapay girinti çıkıntı oluşturur
Model
- Modelleme işlemleri 3dmax içerisinde yapıldı. Süreyi şu an tam hatırlayamıyorum bir çok farklı araç kullanıldı.
- Halat ve çelik tek çizgiden yapıldı doku ile kaplandı.
- Gemi arkasında bulunan ağ “cloth” aracı ile o bölgeye serildi ve sabitlendi.
- Bayrak sallanması için ayrıca “Wind” etkisi konuldu.
Render – Son Aşama
- Animasyon da gemide bulunan tüm şamandıralar, bayrak,kanca ve tel ,halatlar yani tüm dinamik hareketler reaktör ile yapıldı.(Not:3dmaxın yeni versiyonlarında reaktör kaldırıldı)
- Render Mentel Ray render ile alındı.
- Doku düzenlemeleri ve doku haritaları photoshop ile yapıldı. Özellikle normal map kullanılarak render hızı arttırıldı.
- Son aşamada ufukta görülen güneş ışığı ve kara parçaları after efeckt ile eklendi.
- Render 190 saat sürdü ancak render HD ölçülerinde alındı.
Balıkçı Teknesi 3d Animasyon
This post is also available in: